Direct naar de inhoud van deze pagina

Veiligheid & Betrouwbaarheid

Hoe zorg je voor je eigen veiligheid, waar moet je op letten en wat doen wij?

Hoe veilig is de website?

Wij houden ons dagelijks bezig met de betrouwbaarheid en veiligheid van onze websites. Wat doen wij om de websites betrouwbaar & veilig te houden?  

  1. Goed bereikbare helpdesk
    Voor vragen of het melden van incidenten is onze helpdesk bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur

  2. Dagelijkse controle en moderatie
    Wij controleren dagelijks alle geplaatste vragen, aanbod en berichten. Bij activiteiten die niet voldoen aan onze algemene voorwaarden of gedragsregels grijpen wij in. De betreffende gebruiker wordt hier altijd over ingelicht. Wanneer we geloven dat er een wezenlijk risico bestaat voor onveilige of onprettige situaties, verwijderen we alle inhoud en accounts. Hierin werken we indien nodig ook samen met organisaties en onze lokale partners. 

  3. Verificatie van nieuwe gebruikers
    Wekelijks controleren we alle aangemelde gebruikers. Hierbij wordt gekeken naar leeftijd en incomplete accounts. Bij vragen wordt contact opgenomen met de gebruiker en kan een gebruiker (tijdelijk) op niet-actief worden geplaatst, tot de benodigde gegevens verkregen zijn.

  4. Referentiesysteem
    Als je iets voor elkaar hebt betekend, kun je de ander een bedankje of aanbeveling sturen. Deze werken meteen als referentiesysteem: je ziet direct wie goede ervaringen heeft. Uiteraard controleren wij deze referenties wekelijks. 

  5. Lokale samenwerkingen
    Wij werken lokaal niveau nauw samen met zorg-, welzijns- en vrijwilligersorganisaties. In de gemeenten waar wij een samenwerkingsovereenkomst hebben wordt lokaal de afspraak gemaakt dat organisaties (zorg/welzijn) ondersteuning bieden aan mensen met een vraag. Zij kunnen desgewenst helpen bij het vinden en selecteren van vrijwilligers en zo een betrouwbare match verder waarborgen.
Heeft dit artikel je vraag beantwoord?