Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
Vughtvoorelkaar

Leden cliëntenraad gezocht

Farent is sterk in het sociaal werk. We bieden ondersteuning bij het dagelijks leven, van buurtondersteuning tot en met individuele hulp. Samen met bewoners bouwen we aan zelfredzaamheid en stevige sociale netwerken in leefbare buurten. Door onze aanwezigheid in de buurten weten we wat er speelt en kunnen we de mensen die dat nodig hebben helpen. Efficiënt, zodat mensen niet van het kastje naar de muur hoeven te gaan. Transparant, zodat we allemaal weten wat wel en niet werkt. En innovatief, want we spelen graag in op de kansen van morgen. We werken intensief samen met andere professionals in het sociaal domein. Dat is Farent. Wij staan naast je! Voor Farent is bewoners- of cliëntparticipatie van groot belang Farent betrekt daarom bewoners actief bij het te voeren beleid via een onafhankelijk adviesorgaan, de Cliëntenraad (CR). De CR geeft mensen die het vaak moeilijk vinden om aan te geven wat zij willen of wensen, of onvoldoende gehoor vinden, een stem en komt op voor hun belangen. De CR is een volwaardige gesprekspartner voor Farent, die vanuit het algemene cliëntbelang meedenkt en adviezen geeft. De CR kent vier rollen: • Antenne: horen van klachten, wensen en signalen die wij aan de orde kunnen stellen. • Adviseur: gevraagde en ongevraagde advisering. • Waakhond: erop letten wat Farent doet, moet doen en of dit op de juiste manier gebeurt. En of de zorg ook aansluit op wat mensen willen én nodig hebben. • Tolk: vertalen van wensen en behoeften van mensen die zorg krijgen. De CR houdt zich nadrukkelijk niet bezig met de individuele belangenbehartiging van bewoners of cliënten. En zij is ook geen klachtencommissie. We vergaderen in principe iedere eerste maandagmiddag van de maand. De leden van de CR ontvangen een kleine maandelijkse vergoeding. De Cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden Wilt u als vrijwilliger de CR van Farent komen versterken en vanuit bewoners- of cliëntperspectief de kwaliteit van de dienstverlening van Farent versterken, dan zijn wij op zoek naar u! U wordt dan ook van harte uitgenodigd om contact op te nemen via het mailadres: [e-mailadres verborgen].

Lees meer
Structureel
Kan online / via de telefoon
Bestuur & organisatie
Begeleiding & coaching

Beschrijving

Farent is sterk in het sociaal werk. We bieden ondersteuning bij het dagelijks leven, van buurtondersteuning tot en met individuele hulp. Samen met bewoners bouwen we aan zelfredzaamheid en stevige sociale netwerken in leefbare buurten. Door onze aanwezigheid in de buurten weten we wat er speelt en kunnen we de mensen die dat nodig hebben helpen. Efficiënt, zodat mensen niet van het kastje naar de muur hoeven te gaan. Transparant, zodat we allemaal weten wat wel en niet werkt. En innovatief, want we spelen graag in op de kansen van morgen. We werken intensief samen met andere professionals in het sociaal domein. Dat is Farent. Wij staan naast je!

Voor Farent is bewoners- of cliëntparticipatie van groot belang
Farent betrekt daarom bewoners actief bij het te voeren beleid via een onafhankelijk adviesorgaan, de Cliëntenraad (CR). De CR geeft mensen die het vaak moeilijk vinden om aan te geven wat zij willen of wensen, of onvoldoende gehoor vinden, een stem en komt op voor hun belangen. De CR is een volwaardige gesprekspartner voor Farent, die vanuit het algemene cliëntbelang meedenkt en adviezen geeft.
De CR kent vier rollen:
• Antenne: horen van klachten, wensen en signalen die wij aan de orde kunnen stellen.
• Adviseur: gevraagde en ongevraagde advisering.
• Waakhond: erop letten wat Farent doet, moet doen en of dit op de juiste manier gebeurt. En of de zorg ook aansluit op wat mensen willen én nodig hebben.
• Tolk: vertalen van wensen en behoeften van mensen die zorg krijgen.

De CR houdt zich nadrukkelijk niet bezig met de individuele belangenbehartiging van bewoners of cliënten. En zij is ook geen klachtencommissie.
We vergaderen in principe iedere eerste maandagmiddag van de maand.
De leden van de CR ontvangen een kleine maandelijkse vergoeding.

De Cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden
Wilt u als vrijwilliger de CR van Farent komen versterken en vanuit bewoners- of cliëntperspectief de kwaliteit van de dienstverlening van Farent versterken, dan zijn wij op zoek naar u! U wordt dan ook van harte uitgenodigd om contact op te nemen via het mailadres: [e-mailadres verborgen].

Praktische informatie

Tijd

Maandelijks 2 tot 8 uur

Locatie
Kan online / via de telefoon
Bijzonderheden

Rolstoeltoegankelijk

Impact

Voor wie

Kinderen & jongeren

Mantelzorgers

Mensen die begeleid worden/wonen

Nieuwkomers & vluchtelingen

Volwassenen

Ouderen

Impactgebied
Sociaal & welzijn
Categorie
Bestuur & organisatie
Begeleiding & coaching
Welzijn
65% profielsterkte

Over Welzijn

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Welzijn is ingeschreven op Vughtvoorelkaar sinds 19-05-2012
  • Meerdere positieve matches gemaakt
  • 2 aanbevelingen ontvangen
Van de kant van Welzijn is contact met me opgenomen. Nadere afspraak gemaakt na duidelijke uitleg over de gevraagde functie. Prima zo.
Jan